EKSKLUZIVNO: ALFA GIULIA VS. BMW 320d

Da, nova ``djulija`` je ona prava!

Nema vise zvanicnih fotograija i praznih obecanja: Posle gotovo godinu dana od promocije imali smo priliku da sednemo za volan najuzbudljivijeg automobila u 2016. godini!

Da, konacno nova ``djulija``! I, bilo je vreme jer pravi Alfa Romeo fanovi vole da cekaju, ali ne beskonacno dugo. Od zvanicnog predstavljanja do prvog testa proslo je tacno 11 meseci! Previse? Mozda, ko zna?

Iako smo strahovali da je pocetno uzbudjenje splasnulo od silnog cekanja, ``djulija`` u crvenoj boji i sa 2,2-litarskim JTDm motorom i 180 konjskih snaga podgrejala je emocije: Ovo je nova biznis Alfa! Sta jos mozemo da trazimo, mozda dugme za startovanje motora na upravljacu? Da li se salite? Tu je, samo pritisak levim palcem i krecemo.

Hajde da malo, za trenutak, smirimo strasti. Da li je nova ``djulija`` postala ovako atraktivna jer smo (pre)dugo cekali? Istina je da kada pricamo o ``djuliji`` ne smemo da izgled stavimo u drugi plan. Jednostavno, ne smemo jer je emotivni italijanski dizajn deo njenog karaktera. Sta na ovo kaze konkurencija? ``Audi A4``? Trenutno se bolje vozi nego sto izgleda. ``Jaguar XE``? Ne ubrzava otkucaje srca, kao nekada. ``Djulija`` je savrseno izvajana, sa kratkim repom, sirokom haubom i sportsko-elegantnim ``licem``. Automobil puca od samopouzdanja koliko i italijanska fudbalska reprezentacija pred pocetak Evropskog prvenstva - mozda nisu najbolji, ali imaju najlepse dresove i frizure.

Najozbiljniji rival je mozda ``BMW serije 3`` koji i dalje salje snaznu poruku ka vozacevom oku. ``Trojka`` je  ``zategnuta`` i uvek spremno odgovara na izazov. Unutrasnjost je, cak i posle redizajna, ostala funkcionalna ali bez glamura. Sve je na svom mestu, medjutim, nedostaje malo uzbudjenja. U kokpitu ``djulije`` ima vise razlicitih stilova, ali se u svakom detalju prepoznaje pecat Alfe Romeo. Ispred vozaca su dva okrugla instrumenta, veoma, pregedna i jasna, izmedju kojih je postavljen ekran od 3,5 ili 7 inca ( u zavisnosti od paketa opreme ) koji pruza sve kljucne informacije o automobilu. Takodje, novi centralni ekran ( dijagonala 8,8 inca ) je elegantno uklopljen u armaturnu tablu. Ipak, ``djulija`` je manje prostrana od ``BMW-a serije 3``, pogotovo na zadnjoj klupi gde kolena visih putnika stalno udaraju u naslone prednjih sedista. Na prvi pogled zadovoljni smo kvalitetom zavrsne obrade : Sve je cvrsto zategnuto i nema pucketanja plastike. Medjutim, na nekoliko mesta na karoseriji smo uocili vidljive tragove spajanja, a primetan je i ``luft`` izmedju instrumenata i plasticnog pokopca na vrh. Ocigledno je da sitni propusti u fabrici Kasino jos nisu u potpunosti iskrojeni.

Ime ``djulija`` je vec korisceno u Alfi, ali pred nama je potpuno novi automobil: Pogonski agregati, sasija, elektronika... sve je novo. Prvi covek brenda Harald Vaster kaze da je ``djulija`` rodjena na cistom listu papira i nema razloga da sumnjamo u njegovu iskrenost. Savrseno skrojena sedista prihvataju telo vozaca i obezbedjujunidealan polozaj za upravljacem. Za igru je spreman 2,2-litarski dizel motor ( u rasponu snage od 136 KS do 210 KS ) koji je ujedno i prvi dizelas u istoriji brenda Alfa Romeo koji je u potpunosti proizveden od aluminijuma. Turbo punjac sa varijabilnom geometrijom i elektricnim upravljacem nudi odlicne mehanicke karakteristike i minimizuje vreme odziva, istovremeno garantujuci bolju efikasnost. Odlucili smo se za verziju sa 180 KS koja ``djuliju`` iz mirovanja do stotke lansira za 6,8 sekundi.  ``Italijan`` koristi i veliki obrtni momenat 
( 450 Nm ) tako da je ``djulija``, i objektivno i subjektivno, brza od ``BMW-a 320 d`` ( ubrzava za 7,2 sekunde ). Alfa i BMW nemaju ( za sada ) SRC katalizatore i azotne okside eliminisu dodatnim rezervoarima za ``AdBlue`` tecnost.


``Djulijin`` precizni upravljac ohrabruje vozace da isprobaju sportski stil voznje. Vozaci koji nemaju iskustva sa automobilima sa zadnjim pogonom samo treba da prate osecaj ugodnosti u svojim prstima jer upravljac prenosi sve sto se desava pod tockovima. Automobil je idealno izbalansiran i ``djulija`` bez problema prati belu liniju u krivinama. Popularna igra ``Alfa protiv BMW`` je tako podignuta na visi nivo, jer ``djulija`` unosi dosta svezine. Jasno je da su Italijani na nisanu imali ``BMW serije 3``, sto pokazuje i gotovo identicna tezina ( BMW 320d je pet kilograma laksi ).

``Djulija`` je opremljena i novim DNA selektorom, koji modifikuje dinamicno ponasanje automobila nakon sto vozac izabere jedna od ponudjenih rezima: D ( dynamic ) za sportski orijentisane vozace, N ( natural ) za obicne dane u kojima ispijate espreso i A ( Advances Efficiency ) koji se brine o ustedi goriva. Sportska ``kvadrifoljo`` verzija ima i dodatni, cetvrti rezim - ``race``. Sastavni deo performansa je i brzi ZF osmostepeni automatski menjac ( dodatna oprema ). Na putevima losijeg kvaliteta u prednosti je ``BMW 320d`` koji opustenije i mirnije savladava neravnine od pomalo ukocene gospodjice ``djulije``.
Nova ``djulija`` je pocetkom juna stigla u Srbiju, zajedno sa Fijatom Tipo Hatchback

Alfina limuzina dolazi sa tri paketa opreme ( djulija, super i kvadrifoljo ) a cena za srpsko trziste jos nije odredjena. Cena testiranog modela u Nemackoj je 39.650 evra, sto je znatno vise od ``BMW-a 320d``.

Comments