Žiri sastavljen od 65 novinara iz 31 države peti put zaredom proglasio je EcoBoost najboljim u kategoriji motora do 1.0 litra, nakon što je ovaj benzinac tri godine zaredom, od 2012. do 2014. bio biran za najbolji motor u generalnom izboru koji obuhvata sve klase.
EcoBoost zapremine 1.0 litra proizvodi se u nekoliko verzija – sa 100 KS, 125 KS i 140 KS, dok u specijalnom modelu za reli takmičenja Fiesta R2 razvija čak 180 "konjskih snaga". Interesantno je da verzija od 140 KS ima veću specifičnu snagu u odnosu na radnu zapreminu, nego Bugatti Veyron.
Motor pogoni 11 Fordovih modela u Evropi – Fiestu, EcoSport, B-MAX, Focus, C-MAX, Grand C-MAX, Tourneo i Transit Connect, Tourneo i Transit Courier i Mondeo. Tokom 2015. godine, svako peto novo vozilo koje je Ford prodao na Starom kontinentu isporučeno je sa 1.0 EcoBoost motorom.
Tehnologija EcoBoost motora sada je implementirana i kod najnovijih dizel motora smanjene zapremine – 2.0 dizel je nedavno lansiran u novom modelu Transit.
Kombinacijom turbo punjača male inercije, direktnog ubrizgavanja pod visokim pritiskom, integrisanih usisnih grana te ostalih elemenata sa niskim trenjem postignuto je 13% uštede u potrošnji goriva uz maksimalni obrtni moment na 20 odsto nižim obrtajima, kažu u Fordu.
Comments
Post a Comment