PRVA VOZNJA: BORGWARD BX7

Baš je dobar ovaj „nemac“ iz Kine! 

Gospodin Borgvard ne vozi modele Borgvarda. Barem ne u svakodnevnom životu. Kristijan Borgvard, unuk velikog Karla Fridriha Vilhelma Borgvarda na sastanak je stigao u „pasatu CC“. Automobili koji nose njegovo porodično ime retki su u Evropi a prve nove serije nekada slavnog nemačkog brenda napravljene su u Kini. Zbog čega? Nema tajni, veliki Borgvard se na svetsku scenu vraća zahvaljujući kineskom kapitalu jer su prava na ime još 2014. godine prodata kompaniji „Beiqi Foton Motor“. Međutim, našem domaćinu kao da to ne smeta. Njegov otac je bio u bordu Folksvagen grupe i Kristijan je odrastao okružen prototip modelima. „Nemojte da vas iritira buka na više od 3.500 obrtaja u minutu. U pitanju je elektronika i naši inženjeri rade na novom rešenju“, iskren je Kristijan Borgvard.  

Novi „borgvard BX7“ se već nudi vozačima u Kini, a isporuka prvih automobila bi trebalo da počne uskoro. Zanimljivo je da će prvih 10.000 kupaca dobiti jedinstvenu, doživotnu garanciju! U Borgvardu veruju da se njihovi automobili kupuju za ceo život.

Kristijan kaže da kineski investitori dozvoljavaju da se automobili razvijaju kvalitetno i studiozno, bez preskakanja stepenica. I, Kristijan želi da stvori automobil za koji neće govoriti da dolazi iz Kine, već da je pravi Borgvard.


Zbog toga je naš testni prototip stigao u Nemačku, kako bi prošao kroz ruke evropskih vozača. Naš prvi utisak je da na „borgvardu“ ništa nije improvizovano, odnosno urađeno na brzinu. Vrata se zatvaraju uz snažan zvuk, sedišta su tvrda i vrlo dobro drže telo, šavovi su u obliku dijamanta (zaštitni znak kompanije Borgvard), plastika je mekana i prijatna na dodir… Da, potpuno smo sigurni - ovo je pravi Borgvard! Kineski vlasnici insistiraju da novi SUV sa oznakom „BX7“ bude pouzdan i kvalitetan, čak i u poređenju sa nemačkom premijum trojkom.
„BX7“ je prostran automobil, čak i po evropskim standardima. Vozačevo sedište može da se podešava u milion pravaca i potpuno je svejedno da li ste visoki 1,7 ili dva metara - pozicija za upravljačem je savršena. Primetili smo da se u „borgvardu BX7“ sedi za nijansu niže neko kod klasičnih SUV modela, pri čemu preglednost i dalje ostaje na visokom nivou. 


U kabini nema retro elemenata, osim prepoznatljivog Borgvardovog romboida na upravljaču. Ispred vozača je klasična insturment tabla sa velikim i preglednim brzinomerom i obrtomerom, a pored je postavljen centralni ekran osetljiv na dodir (dijagonala 12,3 inča) kojim se komanduje navigacijom i multimedijalnim sistemom. Kretanje kroz menije je logično i jednostavno, a Kristijan nam je obećao da će na serijskim modelima biti još efikasnije. Malu primednu smo jedino imali na rad navigacionog-uređaja koji nam se „obraćao“ na kineskom jeziku. Šalu na stranu, kokpit je urađen na visokom nivou.  


Umesto navigacije, put nam je pokazao Kristijan Borgvard jer nas je test ruta vodila pored stare poridične kuće u Bremenu gde je kompanija osnovana još davne 1929. godine. Auto-put, kaldrma, seoski drum… „borgvard BX7“ je odgovorio na sve izazove koje smo postavili. Oštriji ulazak u krivinu - nije problem. „Telo“ deluje kruto i čvrsto a kabina gotovo da je u potpunosti odbranja od spoljnih zvukova. „Još radimo na razvoju ogibljenja za verziju koja će se prodavati vozačima u Evropi. Na dobrom smo putu, ali znamo da je potrebno još malo zatezanja. Isto važi i za upravljač koji mora da ima više takta i da obezbeđuje više povratnih informacija. Znamo da je Kina jedno, a Evropa nešto potpuno drugo“, otkrio je svoje karte Kristijan Borgvard. 


Prototip pokreće 2,0-litarski četvorocilindrični turbo benzinac sa 206 KS koji vuče hrabro i snažno, ali i zvuči malo iritantno. Kinezi ne vole dizel agregate tako da će na početku prodaje akcenat biti na benzincima. Sredinom naredne godine u Evropi možemo da očekujemo i električnu verziju i plag-in hibrid.


Još se tačno ne zna kada će se Borgvard i zvanično vratiti na Stari kontinent a za sada jedino baratamo cenom iz Kine gde benzinski „BX7“ košta oko 22.900 evra. U Evropi bi ovo bila fantastična cifra, ali pitanje je koliko je to realno. U svakom slučaju, „borgvard BX7“ pored slavnog imena ima i dosta toga da ponudi vozačima.


Borgward BX7 T-GDI AWD

 
Motor 4-cilindrični, turbo, benzin * Zapremina 1.981 kubika * Snaga 206 KS pri 5.500 obrtaja u minutu * Maksimalni obrtni moment 300 Nm izmerđu 1.500 i 5.500 obrtaja u minutu * Pogon na svim točkovima * Menjač 6-stepeni, automatski * Dimenzije 4.713/1.911/1.694 milimetara * Prtljažnik 545-1.377 litara * Masa praznog vozila 1.645 kilograma * Cena oko 22.900 evra

Comments