Mnogi koji nisu toliko u temi, a ipak vole automobile, često su zbunjeni varijetetima nekog brenda. MINI nije izuzetak. Prati trend koji neke od kupaca upućuje na trošenje veće količine vremena na izučavanje i razvrstavanje proizvoda.
Sličnu konfuziju je pravio Mercedes sa svojim mnogobrojnim oznakama, pre nego što je prešao na novi pojednostavljeni sistem. Matična kompanija Minija - BMW takođe usvaja novi sistem.
Ostati u okviru ergele
Dakle, kada kažemo Mini, oni stariji odmah pomisle na Mini Moris, i zdravo. Danas imamo u ponudi čitavu paletu "Minija", sve pod motom zabavne vožnje premijum kvaliteta, koja cilja najširu ciljnu grupu, od modela One, preko Coopera S, do Countrymana. Važno je da kupac svoje potrebe zadovolji u okviru jedne ergele.
Na red je tako, što se naše redakcije tiče, došao i Clubman. To je MINI sa dužim međuosovinskim rastojanjem, povećanim tovarnim kapacitetom i inovativnim zadnjim vratima koja se otvaraju kao babin šifonjer. Ako se neko zapita zbog čega su ova vrata tako retro, odgovor je - tradicija. Sedamdesetih godina, produženi Mini se originalno zvao Countryman ili Traveller, ali BMW nije odmah kupio prava na korišćenje ovog imena, pa je 2007., kada se pojavio prvi produženi MINI, dobio ime Clubman, na koje su polagali prava. Druga generacija, je naravno, zadržala ranije dato ime.
U Miniju vozač dobro sedi, sve je podređeno njoj ili njemu, da budemo i rodno, i korektni prema ciljnoj grupi. Ova činjenica, da je ergonomija i orijentacija komandi okrenuta prema prednjem levom sedištu je nit koja porodično povezuje Mini i BMW, i preko koje se “čita” kome se tačno ova grupacija obraća preko svojih vozila. Osim sedenja, osećaj vožnje luksuznog kartinga koja je tipična za Mini, koja se postiže zahvaljujući vrhunskoj tehnologiji vešanja, je prisutna i u ovom Clubmanu. Čak i u dizelu.
Voli da se “tera”
Imali smo priliku da proverimo vozne karakteristike u svim uslovima vožnje: u gradu, na stazi i krstareći po regionalnim putevima. Clubman kao i svi njegovi Mini rođaci voli da se “tera”. Bezbedan je u krivinama – kako onim mokrim, tako i suvim. Na stazi u Maisachu uz pomoć instruktora, testirali smo situacije iznenadnog kočenja i promene trake pri brzini od 70, 80, 90 km/h, kao i situacije podupravljanja sa isključenim svim elektronskim pomagalima, ali i sa uključenim.
Zaključak je uvek isti: što je “svijetlo oružje bolje, srce u junaka je sve veće”. Ili, prevedeno sa epskog na svakodnevni jezik – Mini ima primenjenu vrhunsku tehnologiju, koju treba umeti staviti u službu zabave uz bezbednost. Dizel motor i automatski menjač nisu protivprirodna kombinacija, kakvu je smatraju drugovi seniori koji su vožnju učili 70-ih, i to preneli na svoju decu. Naprotiv. Sve je u službi individualnih potreba kupca.
Besprekoran enterijer
O LED efektima u kabini i oko instrumenata, o centralnoj poziciji ekrana info-zabavnog sistema, na ovom mestu ne treba trošiti prostor. To je u ranijim testiranjima i prikazivanjima Mini modela već do detalja opisano, ali ipak treba naglasiti da je promena LED boja na okviru ekrana prilikom odabira modaliteta rada automatskog menjača iz sportskog u “ekonomi”, fora, na koju može da zadrhti duša i najokorelijih novinara koji su vozili hiljade automobila. Navigacija naša nasušna, je poboljšana. Lakša je za upotrebu, predvidiva i jednostavnija. Naglasak je na jednostavnija, s obzirom na to da je sve više sve zahtevnijih gedžeta u koje treba da gledamo i kojima treba da se bavimo. Zato je centralni displej u Miniju zabavan, pun sadržaja, lep i moderan, i ono što je najvažnije, ipak jednostavan za upotrebu.
I na kraju sasvim lično što se motora tiče. Hvalimo dizel ali ako je Mini, srce ipak kuca u ritmu Coopera S!
Mini Clubman Cooper D
Motor: turbo dizel, redni/4, 1995 cm³/komon-rejl, 110 kW/150, 330 Nm
Transmisija: na prednje točkove, A/8
Ogibljenje: napred MacPherson, nazad multilink
Performanse: 0-100 km/h – 8,5 s, maksimalna brzina 212 km/h
Prosečna potrošnja: 4,1 (fabrički podatak), emisija CO₂ 109 g/km
Karoserija: karavan 5/5, DxŠxV 4.253x1.800x1.441 mm, međuosovinsko rastojanje 2,670 mm, masa 1.335 kg, prtljažnik 360/1250 l.
Transmisija: na prednje točkove, A/8
Ogibljenje: napred MacPherson, nazad multilink
Performanse: 0-100 km/h – 8,5 s, maksimalna brzina 212 km/h
Prosečna potrošnja: 4,1 (fabrički podatak), emisija CO₂ 109 g/km
Karoserija: karavan 5/5, DxŠxV 4.253x1.800x1.441 mm, međuosovinsko rastojanje 2,670 mm, masa 1.335 kg, prtljažnik 360/1250 l.
Comments
Post a Comment