Druga generacija Porscheove luksuzne limuzine predstavljena je 28. juna u Nemačkoj.
Nekoliko dana posle prvih fotografija koje su se pojavile na Internetu, u prilici smo da saznamo više detalja o novoj Panameri. Iako Porsche nije previše odstupio od dizajnerskog koncepta iz 2009. kada je prva generacija ugledala svetlost dana, novi model je vizuelno skladniji od prethodnika, naročito kada se posmatra otpozadi.Proporcije vozila nisu bitno promenjene, ali je zahvaljujući silueti koja sada više podseća na kupe automobil visina krova iznad zadnjih sedišta smanjena za 20 mm, dok je međuosovinsko rastojanje produženo za 30 mm, u poređenju sa Panamerom I.
Sve u svemu, automobil je stilski više povezan sa Porscheom 911, nego što je to bilo ranije, što predstavlja plus i pomak u dizajnerskom smislu.
Unutrašnjost je značajno modernizovana, takođe pod uticajem 911-ice, sa velikim, 12,3 inčnim ekranom multimedijalnog sistema u obliku tableta. Displej je zauzeo najveći deo gornje pozicije središnje konzole, pa se centralni ventilacioni otvori umesto sa strane, kao na prvoj generaciji, nalaze nešto niže, na panelu na kome je i ručica menjača, a komande između vozača i suvozača se aktiviraju na dodir prsta.
Čak su i putnici koji sede pozadi dobili, istina nešto manji, ekran sa komandama za regulisanje klime i drugim funkcijama, koji se nalazi na zadnjem delu centralne konzole.
S obzirom da je reč o premijum sportskoj limuzini, koja će se koristiti i za duža putovanja, kapacitet prtljažnika iznosi od 495 litara, sa uspravljenim naslonima, do maksimalnih 1.304 l, sa oborenim sedištima.
Među brojnim luksuznim opcijama, kupcima su na raspolaganju i panoramski krov, sedišta sa masažerom, ambijentalno osvetljenje u kabini, Burmester premijum 3D "surround" audio sistem...
Druga generacija Panamere postavljena je na noviju verziju MSB mehaničke platforme, a u ponudi su razni standardni i opcioni sistemi i tehnologije, poput adaptivnog sistema vazdušnog oslanjanja, uključujući Porsche Active Suspension Management (PASM) i Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) sistem sa Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) tehnologijom.
Po prvi put, Panamera je dostupna i sa sistemom upravljanja na sva 4 točka (koji se koristi na modelima 918 Spyder i 911 Turbo).
Motorizacija obuhvata nove turbo-punjene benzince, 2.9 litarski V6 i 4.0 litarski V8, kao i 4.0 litarski V8 dizelaš. Svi motori povezani su sa novim osmostepenim automatskim menjačem sa duplim kvačilom.
Osnovni 2.9 V6 bi-turbo u Panameri 4S proizvodi 440 ks i 550 Nm, što je dovoljno da automobil od 0 do 100 km/h ubrza za 4,4 s, odnosno za 4,2 s sa Sport Chrono paketom, dok je maksimalna brzina 290 km/h.
Nova Panamera Turbo opremljena je 4.0 bi-turbo V8 benzincem sa 550 ks i 770 Nm. Za ubrzanje iz mesta do stotke potrebno joj je svega 3,8 s, ili 3,6 s, ako je auto opremljen Sport Chrono paketom.
Ova verzija u stanju je da razvije brzinu od 305 km/h.Panamera 4S Diesel pogonjena je 4.0 litarskim V8 turbo motorom sa 422 ks i 850 Nm. U pitanju je do sada najjači fabrički Porsche sa dizel agregatom. Uz maksimalnu brzinu od 285 km/h, automobil je sposoban da dostigne brzinu od 100 km/h za 4,5 s (4,3 s uz opcioni Sport Chrono Package).
Nova Panamera već se može poručiti u Evropi, a prve isporuke očekuju se u novembru. Cena u Nemačkoj za model Panamera 4S je 113.027 evra, Panamera 4S Diesel košta od 116.954 evra, dok za Panameru Turbo treba izdvojiti 153.011 evra.
Comments
Post a Comment