Formula koja ne traži kacigu
Na tragu strategije ulaska u gotovo sve klase i novostvorene međuklase, Mercedes je 6. lipnja na ceste pustio cabrio izvedbu odlično prihvaćene nove C-klase, prve takve u 23 godine dugoj povijesti tog modela. Izvedena je iz jednakih 4,69 metra duge Coupé izvedbe, a već prvi kontakt otkriva da je i tu sve izvedeno tip-top, po visokim Mercedesovim standardima, pa onima koji će si moći priuštiti ovaj cabrio ne gine nova porcija hedonizma.Platneni višeslojni krov donio je C-klasi i kandidaturu za naslov jednog od najljepših cabrija. Elektromotori dižu krov iz spremišta u samo 20 sekundi, a to je moguće i u laganijoj vožnji, pri brzinama do 50 km/h. Veličina prtljažnika pritom varira od 285 do vrlo solidnih 360 litara, ovisno je li krov dignut ili spremljen, a brojne kombinacije boja karoserije i krova, dizajna i veličine naplataka i ostale vanjske opreme, poput atraktivnog paketa AMG Line, omogućuju visoki stupanj individualizacije izgleda.
Udobna unutrašnjost, u kojoj dominiraju mekano elegantne i nenametljive linije armature, u osnovi je jednaka coupéovskoj, ali platneni krov, posebno kad je spušten, daje nov ugođaj. Sjedi se nisko, još niže nego u Coupéu (podvozje je za 1,5 centimetar bliže tlu), a premda nas za vrijeme prvih vožnji vrijeme povremeno nije mazilo, ugodno je bilo i na samo 10 stupnjeva. Iz naslona prednjih sjedala, naime, zahvaljujući serijskom sustavu Airscarf (viđenim još prije u manjem SLK i SLC) po potrebi u predio vrata struji topli zrak, koji tijelu daje dodatni osjećaj topline, pa krstarenje uz obalu.
Sa spuštenim krovom, laganom jaknom i tim zračnim šalom može biti ugodno i izvan ljeta. Strujanja zraka nisu prejaka i rastom brzine nije ih moguće izbjeći, ali može ih se ublažiti. Iza stražnjih sjedala elektromotori, naime, izvlače zaštitnu mrežu (doplata), a iz gornjeg okvira vjetrobrana dodatnu letvicu (također doplata), pa se uz dignute prozore bez krova može i sasvim ozbiljno juriti, bez neugodnih udara zraka.
Oprema je, dakako, bitan faktor zadovoljstva, a premda se već u seriji nudi sve što visoki standardi ove klase podrazumijevaju, doplate u trenu odvode u visoke gospodske sfere. Moguće je, naime, birati između pet vrsta kože, dok je nebrojene opcije finih izvedbi detalja od aluminija, kroma i ugljičnih vlakana suvišno i spominjati. Naravno da je velika pozornost posvećena sadržajnoj multimediji, s kojom će se beskrajno zabavljati i najveći poklonici te vrste opreme, dok sigurnosnih uređaja ima kao u priči. Cabrio, primjerice, sam u slučaju opasnosti koči pri brzinama sve do 200 km/h.
Raskošna je i ponuda motora, pa i tu ima puno izbora. Štedljivi vozači posegnut će za dobrim starim 2,1-litrenim dizelašima 220d (170 KS) i 250d (204 KS), no karakteru cabrija puno više odgovaraju profinjeni, tihi benzinci. Osnovni je oznake 180 (1.6 turbo sa 156 KS), slijedi 200 (2.0 sa 184 KS), 250 (211 KS) i uglađeni 300 (245 KS) te profinjeni 400 (3.0 V6 sa 333 KS) i jaki 43 AMG (367 KS). Šlag na tortu su brutalno snažne, vizualno atraktivne i zvukom perverzno privlačne AMG izvedbe 4,0-litarskog V8 motora u verzijama 63 (467 KS) i 63 S (510 KS), čistokrvni cestovni bolidi. Motori iz gornjeg dijela ponude dolaze sa savršenim 9-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvije spojke, kojeg je kod slabijih motora, koji u seriji imaju ručne 6-stupanjske mjenjače, moguće doplatiti.
Cabriolet je ne samo niži od Coupéa, već je zbog ojačanja otvorene karoserije i teži, pa je i osjećaj na volanu mesnatiji i puniji, rekli bismo čak i bolji nego u Coupéu. I kod njega je, naravno, prisutna mogućnost selekcije jednog od pet načina rada motora, volana i ovjesa, od štedljivog do supersportskog. U sportskijim režimima vožnje niže težište pokazuje pozitivne efekte čvrstog držanja ceste, pa se uz asistenciju odlično izbalansiranog volana i jakih kočnica C-klasa Cabriolet može voziti i izuzetno brzo, a bez gubitka željene putanje.
Comments
Post a Comment