Paris 2016: Kia Rio

Novi “rio” će igrati važnu ulogu u Kijinoj gami modela. B segment je najveći na evropskom automobilskom tržištu i u toj klasi Kia očekuje da novi “rio” privuče više od 100.000 kupaca u prvoj godini prodaje, što će ga postaviti rame uz rame s druga dva Kijina najprodavanija modela u Evropi – “sportidža” i “sida”


Jedan od najvažnijih modela Kije, “rio”, upravo je doživeo svoju evropsku premijeru.
Za “riovo” progresivno dizajniranu spoljašnjost i unutrašnjost najzaslužniji su Kijini dizajnerski centri u Nemačkoj i Kaliforniji, koji su tesno sarađivali s glavnim centrom u korejskom Namjangu.
Bok “rija” četvrte generacije je duži, dok mu stabilniji izgled pružaju duži poklopac motora i 10 milimetara duži prepust (sada 2.580 mm), tanji, ali uspravniji C stub i kraći zadnji prepust.

Rio je s ukupno 4.065 mm sada duži za 15 mm i niži za 5 mm (ukupno 1.450 mm).
Komadna tabla, blago okrenuta prema vozaču, nudi sportskiji i vozaču prilagođen dizajn s premijum karakterom. U središtu centralne konzole je novi multimedijalni sistem, ‘plutajući’ HMI interfejs (human-machine interface), koji je raspoloživ sa 5,0-inčnim ekranom na dodir visoke rezolucije.
Zapremina prltljažnika je sada veća za 26 litara (ukupno 325 litara po VDA, što je 13 % više nego pre), čime postaje jedan od najvećih u svojoj klasi. Taj dodatni prostor su u Kiji dobili uprkos 15 milimetara kraćem zadnjem prepustu.


Najveća novost kod motora je Kijin najnoviji “1.0 T-GDI” motor s tri cilindra. Radi se o Kijinom prvom downsized motoru, prvi put predstavljenim 2015. godine u modelu “sid”, koji bi trebalo da bude najtraženiji kod kupaca Rija.
Pored sjajne efikasnosti i niskih emisija, motor odlikuju mala masa i odlična upravljivost u krivinama.
Novi “1.0 T-GDI” biće raspoloživ u dve varijante – sa 100 i 120 KS. Slabiji postiže najveću snagu pri 4.500 obrtaja po minutu, a najveći obrtni moment mu je 172 Nm između 1.500 i 4.000 obrtaja u minutu.

Comments