Ekskluzivno: Vozili smo: Nova Opel Insignia

Okrenuta ka buducnosti

Platforma, motori, karoserija, dizajn - na drugoj generaciji Insignije sve je novo! Znacili to da su svi nedostatci poznati s prethodnika nestali? Prva ekskluzivna voznja predserijske verzije Opelove limuzine otkriva da proslost treba ostaviti iza sebe i okrenuti se - buducnosti

Tekst: AMS HR

Sve je krenulo s Insignijom! Opelova modelska i tehnoloska renesansa zapocela je upravo tom limuzinom, i to vec sada daleke 2008. No, iako se Insignia u medjuvremenu prodala u cak 900.000 jedinica sirom sveta, i to pod razlicitim znackama (Buick), u Opelu ne skrivaju da su u konacnici - ocekivali i vise! U medjuvremenu nije nikakva tajna da je Insigniji za bolji rezultat nedostajalo nekoliko 'sitnica'.
Naime, u rang najcescih kritika spadale su one o ocajnoj nosivosti, prevelikoj masi vozila, nedovoljno velikom prtljazniku te osrednjoj iskoristivosti prostora u unutrasnjosti, poglavito pozadi u predelu kolena i glave. I da, tu su i prigovori na komplikovanu instrumentnu plocu, koji su doduse pojavom redizajnirane verzije ipak splasnuli.
Na drugoj generaciji Insignije bi sve to trebalo biti znatno bolje, a u Opelu ponosno isticu kako su na novoj Astri dokazali da itekako znaju odgovoriti na zahteve kupaca i trzista.


Laksa i do 175 kg

Imali smo ekskluzivnu priliku biti medju nekolicinom novinara iz Europe koji ce nedaleko od Frankfurta provozati predserijsku Insigniju dva meseca pre njenog prvog sluzbenog predstavljanja. Njen konacan izgled se jos uvek skriva, zato na fotografijama ima toliko omiljenje folije u 'dalmatiner-looku'.
Vec je na prvi pogled primjetno daa je Insignia porasla u svim smerovima, ili bolje receno - gotovo svim. Naime, rast u odnosu na prethodnika belezimo u duzinu (55 mm) i sirinu (7 mm), a povecan je i trag tockova (11 mm) te medjuosovinsko rastojanje (92 mm). Ovo potonje za posledicu je imalo povecanje prostora u kabini (unutrasnjosti) naustrb kracih prevjesa.
Isto tako, primetili smo vrlo nisko postavljena prednja sedista. Naime, vozac u poredjenju sa starim modelom sedi za 30 mm nize, sto jasno daje do znanja da su u Opelu ciljani na - pravu vozacku limuzinu!


Benzinci od 140 KS, dizelasi od 110 KS

Iz Opela su nekoliko puta isticali da ce nova Insignia dolaziti iskljucivo s motorima i menjacima najnovije generacije. Benzinci ce za prvu ruku biti u rasponu id 140 do 250 KS, dok ce kod dizela taj raspon biti nesto skromniji, od 110 do 170 KS. Bas kao i na prethodniku, verzija s pogonom 4x4 dolazi s torque vectoringom na zadnjem osovini. Umesto konvencionalnog diferencijala, obrtni moment na zadnjoj osovini do tockova raspodeljuju dve  lamelarn spojnice. Sastav tako u slucaju da raspozna podupravljanje, do vanjskog tocka isporucuje vise obrtnog momenta, sto rezultira odrazavanjem zeljene putanje.
Prva voznja nove Insignije otkrila je mnoge njene vrline, no isto je tako dobro sakrila i njen konacan izgled. S njime cemo se uponati 7. decembra, kada ce Opel u virtualni svet odaslati prve sluzbene fotografije ovog modela. Prodaja na srpskom trzistu bi mogla poceti na prolece, posle Zenevskog salona automobila.  (Tekst iz 11. broja AMS HR iz studenog 2016.)

Comments