OGROMNA LAĐA
Na test nam je stigao polovni primerak Fordovog MPV vozila. Nije u pitanju model Galaxy, vec S-Max. Testirani S-max je bio opremljen 2,0 TDCi dizel motorom sa 140 konjskih snaga. Motor u testiranom vozilu odlicno saradjuje sa manuelnim 6-stepenim menjacem. Bez obzira na dimenzije od 4,8 metara duzine i 1,8 tona mase, ovaj motor lepo povlaci, a i ume da iznenadi umerenom potrosnjom u gradskim uslovima.
UTISAK IZ VOZNJE
Utisak iz voznje je veoma pozitivan. Napred, a i pozadi ima i vise nego dovoljno prostora za glavu i noge (cak i za osobe sa 2m visine). Kada sam seo na vozacevu poziciju udobno sam se smestio i uzivao u enterijeru ovog vozila. On je lepo uradjen, ali o tome nesto kasnije. Na zadnjoj klupi udobno mogu da se prevezu 3 osobe (ne mislim na decu, vec na odrasle osobe). Gepek zapremine 854 litara, samo jednim pokretom se transformise u "pecinu" zapremine 2100 litara. Prtljaznik (sa zadnjom klupom u pogonu) je vise nego dovoljan za porodicno putovanje do Grcke ili prevoz vecih stvari.
KABINA
Kabina u restiling verziji iz 2011. godine |
MOTOR
Dosta puta smo pomenuli motor ovog vozila, a to je 2,0 TDCi. Kao sto sam vec rekao on ima 140 konjskih snaga i na nekim uzbrdicama ume da zatraži više obrtaje. Do 50 km/h mu treba 3,3 sekunde, a do "stotke" stize za 10,5 sekundi. Maksimalna brzina ovog monovolumena iznosi 194 km/h. Ovaj motor prosecno trosi oko 7 litara na 100 predjenih kilometara (fabricki podaci). Nekome je to puno, ali opet treba imati uobziru da je S-max jedno ogromno putnicko vozilo. Na autoputu potrosnja se smanjuje na oko 6,8 litara, a u gradskoj voznji motor ume da popije i do "osmice". Prosečna autonomija ovog vozila iznosi 965 kilometara, po fabričkim podacima (pre svega zahvaljujuci velikom rezervoaru od cak 70 litara zapremine, svakako ne preterano niskoj potrosnji). Međuubrzanja su solidna i iznose: od 80 km/h do 120 km/h (u 4. stepenu prenosa) za osam i po sekundi, a za isto ubrzanje u 5. stepenu prenosa mu treba 11 sekundi.
Prvo se uocavaju velike svetlosne grupe (koje nisu LED), a ispod njih okrugle male maglenke. Na restilingu koji je uradjen negde 2011. godine na prenjoj masci je dodata samo jedna hromirana lajsna, a i farovi su malo izmenjeni uodnosu na ovaj model. Prednja maska na restilizovanom modelu izgleda dosta lepse i agresivnije. Na zadnjem delu nalaze se ogromna vrata gepeka. Ona su vrlo masivna i siroko se otvaraju. Na pomenutom restilingu na zadnjem delu su takodje promenjene svetlosne grupe. Tockovi nose oznaku 215/60 R16.
DIZAJN
Restiling verzija |
Restiling verzija |
CENA
Cena za ovaj model na testu se krece od oko 6.800 evra pa sve do 8.200 evra. Za neke slabije dizelase mora se izdvojiti oko 6.500 evra, a za spomenuti 2,5 T benzinac snage 220 konja treba izdvojiti oko 8.600 evra. Njegov glavni konkurent je Citroen C4 Grand Picasso, a njegova cena se krece od nesto ispod 5.000 evra za verziju iz 2007. sa dizelasem snage 109 KS koji je uparen sa automatskim menjacem. Ako zelite Grand Picasso iz 2007. sa dizelasem od 136 KS koji je, takodje, uparen sa automatskim menjacem, cena ce iznositi oko 7.200 evra (koliko i S-max 2,0 TDCi sa manuelnim 6-stepenim menjacem). Pored Citroena, i Renoov Espace predstavlja veliki strah za Fordov model.
ZAKLJUČAK
Imao sam priliku da se dosta dugo vozim u ovom vozilu. On je stvarno udoban na duzim relacijama. Ako imate veliku porodicu, ovo je pravo resenje. Naravno, bilo bi dobro da pogledate cene kod konkurencije, moguće je da ćete naći bolju ponudu. Odlican izbor je pomenuti 2,0 TDCi motor. Ne trosi mnogo, solidno vuce, i registracija vas nece doci puno, jer motor spada u one ispod 2.000 kubika. Za onog koji moze da iskesira malo vise para, odlican izbor je S-max 2,5 T benzinac sa 220 konjskih snaga. On nesto vise trosi (oko 9 litara) i jeste skuplji za registraciju , ali vas svakako nagradjuje boljim performansama i voznim karakteristikama.
Comments
Post a Comment