Na atraktivnim terenima Deliblatske peščare, juče smo imali priliku da se upoznamo "oči u oči" sa novom generacijom modela Audi Q5, čija prodaja upravo startuje na tržištu Srbije. Druga generacija "Q-petice" ima težak zadatak - da nadmaši veliki uspeh svog prethodnika. Ako je suditi po prvim kilometrima, uspeće u tome...
Generacijski posmatrano, prvi Audi Q5 bio je najstariji model u gami Audija. Predstavljen je 2008. godine i uz nekoliko "umivanja" uspešno se držao na tržištu do danas. Naravno, vreme "moralnog zastarevanja" je učinilo svoje i došlo je vreme za novu generaciju. Na prvi pogled, novi Audi Q5 svojim dizajnom ne iznenađuje. Ali treba istaći da stoji na novoj modularnoj platformi MLB Evo za vozila sa uzdužno postavljenim motorom. I dimenzije karoserije nisu dramatično promenjene u odnosu na prethodnika - sa dužinom karoserije od 466 centimetara, nije previše "kabast". Iako je povećan i ima bogatiju opremu, inženjeri su novom Q5 uspeli da smanje masu i do 90 kilograma.
Karakteristična su i prednja LED svetla, koja mogu biti u Matrix LED tehnologiji, sa funkcijom dinamičkih pokazivača smera. Audi novi Q5 nudi sa četrnaest boja karoserije, a u ponudi je nekoliko linija opreme: Basic, Sport i Design, sportski paket S line, Design selection i eksterijer paket S line. Novi Audi Q5 meri dužinu od 4,66 metara, širok je 1.89 m, visok 1,66 metar, a međuosovinsko rastojanje iznosi 2,282 metra, što znači da je u poređenju sa svojim prethodnikom porastao u svim smerovima.
Novi Q5 opremljen je poslednjom generacijom infotainment sistema MMI. Audi je posebnu pažnju posvetio prostranosti, pa tako novi Q5 ima više prostora za noge putnika na zadnjem sedištu. Uz doplatu, novi Audi Q5 može dobiti klizna zadnja sedišta sa podesivim naslonima. Zapremina prtljažnika se kreće od 550 do 610 litara, u zavisnosti od položaja zadnjih sedišta, a kada se obore nasloni zadnjih sedišta, zapremina raste na 1.550 litara.
Motorizacija
Paleta motora podrazumeva četiri dizel i jedan benzinski motor, što i ne iznenađuje s obzirom da je "davalac organa" novi Audi A4. 2.0 TDI biće dostupan u verzijama snage od 110 kW (150 KS), i ovaj motor će jedino biti dostupan u verziji sa pogonom na prednje točkove, zatim slede verzije od 120 kW (163 KS) i 140 kW (190 KS). Vrhunski dizel motor je 3.0 TDI, koji razvija maksimalnu snagu od 210 kW (286 KS) i ovaj motor je opremljen 8-stepenim automatizovanim menjačem. Benzinski 2.0 TFSI razvija maksimalnu snagu od 185 kW (252 KS). Osim trolitatskog dizela, kupac za ostale agregate može birati između šestostepenu manuelnog ili sedmostepenog S-Tronic menjača. U planu je plug-in hibridna verzija. Za dizelski V6 u ponudi je i zadnji sportski diferencijal.
Audi Q5 - ponuda dostupnih verzija:
Motor | 2.0 TDI | 2.0 TDI | 2.0 TFSI | 3.0 TDI |
Zapremina (cm³) | 1.968 | 1.968 | 1.984 | 2.967 |
Broj cilindara / ventila | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 | 6 / 4 |
Menjač | 7A | 7A | 7A | 8A |
Pogon | 4x4 | 4x4 | 4x4 | 4x4 |
Max. snaga (kW / o/min) | 120 / 3.800 | 140/3.800 | 185/5.000 | 210/3.750 |
Max. obrtni moment (Nm pri o/min) | 400/1750 | 400/1750 | 370/1600 | 620/1500 |
Maksimalna brzina (km/h) | 211 | 218 | 237 | - |
Ubrzanje 0-100 km/h (s) | 8,9 | 7,9 | 6,3 | - |
Masa automobila (kg) | 1.770 | 1.770 | 1.720 | - |
Prosečna potrošnja | 4,9 | 4,9 | 6,8 |
Mi smo imali priliku da isprobamo verziju Audi Q5 2.0 TDI Quattro S-Tronic opremljen atraktivnim S-Line paketom. Pokreće ga 2-litarski turbodizel motor maksimalne snage 190 KS i maskimalnog obrtnog momenta 400 Nm, koji je dostupan u rasponu obrtaja od 1.750 do 3.000 o/min. Motor je uparen sa sedmostepenim automatizovanim menjačem sa dvostrukim kvačilom. "Kompletan sklop motor-menjač funkcioniše nemački precizno. Menjač munjevito reaguje na svaku komandu, bilo da želite promeniti u viši ili niži stepen prenosa. Upravo dobro podešenom menjaču možemo zahvaliti za odlična međuubrzanja koja Q5 postiže. Takođe, mišnjenja sam da je ovaj motor prava mera za novi Q5. Uostalom ubzranje iz mesta do "stotke" od samo 7,9 sekundi i maksimalna brzina 218 km/h dovoljno govore koliko je ovaj 1.770 kilograma težak SUV zapravo brz, a u Deliblatskoj peščari smo se uverili koliko je dobar u terenskim uslovima. Prosečna potrošnja tokom današnje probne vožnje iznosila je 7,3 l/100 km. Ne mogu da ne pohvalim i izolaciju novog Q5. Odlično je izolovan i motorski prostor, ali i kabina.
Cena za bazno opremljenu verziju Audi Q5 2.0 TDI quattro S-Tronic iznosi 44.571 evro. Više o novom Audiju Q5 možete pogledati na stranici: www.audi.rs.
Comments
Post a Comment