Test: VW Up!

Nemci su na sebi specifičan način, jedva primetno, ali sa dosta pažnje doterali model koji se sada u vožnji ponaša kao pravi „folksvagen“ - od položaja za upravljačem, preko majstorski doteranog ogibljenja do rada menjača i motora. Jednostavno, nemate utisak da ste u 3,6 metara dugačkom automobilu, naravno, sve dok ne započnete manevar parkiranja!


Što se vizuelnih izmena tiče, pokazivači pravca su sa bokova preseljeni na kućišta spoljašnjih retrovizora, dok su prednji farovi „prošarani“ diodama za dnevno svetlo. Nova je i prednja maska, sada po uzoru na ostale modele iz VW game, a verzije sa skupljim paketima opreme mogu da se pohvale i hromiranim elementima. Druga, možda i važnija stvar za uspeh modela „ap“ je i viši stepen personalizacije. Dvobojna karoserija, nalepnice, točkovi u boji, panoramski krov, audio-uređaj sa 300 vati... Sve navedeno je neophodno da bi se privukli mlađi vozači, koji bi u gradskom mališanu trebalo da vide svoj prvi automobil.

Kroz tretman podmlađivanja je prošao i enterijer, sada sa kvalitetnijim materijalima u više boja, novim dizajnom presvlaka i držačem za mobilni telefon, postavljenim na vrhu centralne konzole. Istraživanja otkrivaju da vozači sve više koriste svoje telefone umesto klasičnih navigacija, tako da je držač praktičan dodatak koji ćete koristiti svakodnevno. Držač se doplaćuje 112 evra, ali može da se poruči samo u paketu sa infotejment sistemom i blututom (dodatan 101 evro).


Možda vam 213 evra zvuči previše, međutim, sa ovim praktičnim dodacima ambijent u kabini poprima novu dimenziju. Sedišta su komotna i telu pružaju sasvim zadovoljavajujću podršku telu. Točkovi su postavljeni na krajevima karoserije i na zadnoj klupi ima sasvim dovoljno prostora za dvoje odraslih putnika. Pri tome, zapremina sandučastog prtljažnika je od 251 do 959 litara.

Imali smo već priliku da vozimo „ap“ sa novim TSI motorom sa 90 KS, ali je naša realnost ipak trocilindrični atmosferski benzinac sa 999 kubika i 60 KS pri 5.000 obrtaja u minutu. Skroman obrtni moment od 95 Nm dostupan je u rasponu od 3.000 do 4.500 o/min., u kojem će motor provesti i najviše vremena. Sve preko 4.500 obrtaja je mučenje, bez rezultata, jer se ne povećava brzina, već potrošnja i buka. Prva tri stepena ručnog menjača su kratka i 900 kilograma teški „ap“ do 60 km/h ubrzava za manje od šest sekundi. Hod ručice menjača je kratak i precizan i ne zamara vozača ni u najvećim gužvama. Isto važi i za papučicu kvačila. Upravljač se podešava po visini, lagan je, ali pruža osećaj kao da se nalazite u većem automobllu.


Krug okretanja je 9,8 metara i „ap“ je kao skrojen za snalaženje u gužvama. Karoserija je kruća nego kod glavnih rivala („fijat 500“, „hjundai i10“, „tojota ajgo“...), što će se svideti agilnijim vozačima. „Ap“ je bez obzira na kratko međuosovinsko rastojanje prilično udoban gradski automobil kojim možete da krenete i na duži put. U gradu će vam prednji točkovi jasno „naglasiti“ kada preterate sa dinamičnom vožnjom.

“Folksvagen” je pripremio i dugačak spisak dodatne opreme, pa tako možete da poručite i sistem automatskog kočenja pri brzini između 5 i 30 kilometara na sat („City Emergency Brake“), automatski klima-uređaj, aluminijumske točkove od 16 inča, presvlake sedišta u kombinaciji alkantare i kože...

Testirani „ap 1.0“ sa osnovnim paketom opreme „move up!“ košta 10.247 evra, dok je za verziju sa petoro vrata potrebno da se doplati još 440 evra.

Comments