Vozili smo: Dacia Phase II


Na međunarodnoj prezentaciji u Šibeniku predstavljeni su obnovljeni modeli Dacije Sandero i Duster. Riječ je o dobro poznatim rumunjskim adutima, napravljenim uz 100-postotnu potporu i vlasništvo Renaulta. Sandero je u prvoj generaciji predstavljen 2007., kao skraćena verzija male limuzine Logan. Uspjeh je nastavio model druge generacije, kao jedan od najvećih automobila B-segmenta. Dugačak je 4057, širok 1733 j visok 1523 mm, a međuosni je razmak od 2589 mm za 12 mm veći nego u Golfu VI i Octaviji II.

A uspjeh temelji na dorađenoj tehnologiji prethodnih verzija Clija i Meganea. Duster je bio 2009. još veći pogodak... Kompaktni SUV, odnosno crossover, dugačak 4315, širok 1822 i visok 1630 mm, korektnog stila, solidne izvedbe i uvjerljivih mogućnosti, po diskontnoj cijeni, postao je 'tražena roba' na našem tržištu. Redizajniran je 2013. prvi put, a sada i drugi. Na međunarodnoj prezentaciji u Šibeniku upoznali smo i vozili redizajniranu gamu tih modela, koja je po prvi put dobila automatski mjenjač EDC sa šest stupnjeva i dvostrukom spojkom.


Istodobno je skladno osvježena i paleta ostalih modela: Logan, Logan MCV, Dokker, Dokker Van i Lodgy. Dorade su sukladne tradiciji, prvenstveno se odnose na novu masku, koja svim modelima daje 'otmjeniji' izgled i dorađenu unutrašnjost. Novi volan, opremu obogaćenu baznim gadgetima i skladnijom instrumentnom pločom, novim oblogama. Dovoljno da se može proslaviti rekordna godišnja prodaja od 477.900 primjeraka (porast od šest posto).


Najveći novitet je izmjena osnovnog benzinca, 4-cilindarskog 1.2 16V sa 75 KS s nominalno 'za dlaku' slabijim - 74 KS, a u stvarnosti življim i 10 posto štedljivijim 3-cilindarskim SCe 75. Velika je to novost, jer je smanjenjem potrošnje emisiju CO2 smanjio sa 136 na manje od 120 g/km, što će prepoloviti trošarinu. Taj smo motor dosad upoznali i vozili u osnovnim verzijama Twinga i Smarta. Sada, u dorađenoj izvedbi, pokreće bazne inačice Sandera i Logana, a uskoro će i Renault Clija.


Da su kritičari anemičnosti dosadašnjeg 3-cilindraša obujma 998 ccm bili u pravu, pokazuje povećanje najvećeg okretnog momenta sa 91 na 97 Nm, a najveće snage sa 71 na 74 KS, koju razvija pri visokih 6300/min. Dobro se podsjetiti da je dosadašnji 4-cilindarski sa 1149 ccm u 8-ventilskoj verziji D7F sa 58,5 KS predstavljen 1996., a u sadašnjoj 16-ventilskoj verziji D7F sa 75 KS proizvodi se od 2000. Premda ga mehaničari hvale (trajan je i pouzdan), na početku mandata ostavljao je uvjerljiv dojam, a nakon što je prigušen ekološkim normama Euro 6, postao je trom i pomalo rastrošan.


Ukratko, dojam u vožnji je iznenađujuće dobar. Sandero je, za automobil najnižeg cjenovnog razreda, brz i poletan, a odziv na gas pojačava podešavanje faze usisnih i ispušnih ventila. Naravno, čuda se ne mogu očekivati, ali dosadašnje performanse blago su poboljšane. Ubrzanje do stotke skraćeno je sa 14,5 na 14,2 s, a najveća brzina povećana sa 155 na 158 km/h. Sitno, ali bitno i u vožnji dovoljno uvjerljivo, živahno. I malo tiše nego prije, a dovoljno dobro povuče. Ukratko, velika je novost i za dosadašnjim 1.2 16V nitko neće suzu pustiti.

Comments