BMW 5 Touring za 2017.


U BMW-u kažu da je automobil namenjen globalnom tržištu, ali da su tokom razvoja karavana u toj kompaniji na umu imali pre svega evropsko tržište.

Nova Serija 5 Touring preuzela je dizajn prednjeg dela od limuzine, dok zadnji deo karakterišu stop svetla tipična za BMW modele novije generacije. Staklo na vratima prtljažnika je zakošeno, što doprinosi da karavan ima elegantniji izgled, a iz praktičnih razloga može se otvarati i nezavisno od donjeg dela vrata.

Poput sedana, i Touring koristi CLAR mehaničku platformu koja je za 70 kg lakša od prethodne, dok je čitav automobil lakši i do 100 kg, u zavisnosti od verzije.

Sistem oslanjanja i dalje sadrži dvostruku viljušku napred i multilink konfiguraciju pozadi, ali je BMW izmenio geometriju sistema i poboljšao upravljivost i komfor u vožnji, dok se ogibljenje može podesiti na četiri načina.


Karavan ima veći prtljažni prostor od prethodnika - zapremina gepeka je 570 l, sa uspravljenim naslonima na zadnjoj klupi, a može se povećati na maksimalnih 1.700 l sa oborenim sedištima.

Zadnja klupa deljiva je u odnosu 40:20:40, što povećava praktičnost i upotrebljivost vozila.

Kada se nađe u prodajnim salonima, BMW Serije 5 Touring biće inicijalno dostupan sa 4 motorske opcije. Osnovni benzinac, 530i, pogonjen je četvorocilindarskim 2.0 litarskim agregatom sa 252 ks (185 kW) i 350 Nm.

Snažniji 540i xDrive, sa pogonom na sva 4 točka, ispod haube ima šestocilindarski 3.0 motor koji proizvodi 340 ks (250 kW) i razvija 450 Nm. Oba benzinska motora uparena su sa osmostepenim automatskim menjačem.


Što se tiče dizel opcija, kupci mogu da računaju na četvorocilindarski 2.0 motor sa 190 ks (140 kW) i 400 Nm, u modelu 520d, kao i na šestocilindarsku 3.0 litarsku jedinicu sa 265 ks (195 kW) i 620 Nm, u verziji 530d.

Slabiji dizelaš dostupan je sa šestobrzinskim manuelnim ili osmostepenim automatskim menjačem, dok se snažniji model može dobiti isključivo sa automatikom, a kao opcija u ponudi je i xDrive pogon.

Comments