Sta je potrebno da dobar automobil ucinite jos boljim i da privucete kupce kojima nije na njihovoj listi zelja? Jednostavno - ucinite da izgleda prokleto dobro! Kija je to postigla sa novom generacijom "sportidza", jednostavnog dizajna, sa misicavim telom i sportskim detaljima. Kompaktni SUV ne samo da izgleda atraktivno, vec i skupoceno (bice vam jasno na kraju teksta). Korejci su fino izbrusili svoj bestseler, a koji jedinog pravog konkurenta u Srbiji ima u bratskom "hjundai tusonu".
Dvolitarski turbo dizelas je jedan od elasticnijih motora u ponudi, koji "sportidz" od 60 do 100 kilometara na sat lansira za 4,8 sekundi, odnosno za 6,2 sekunde koliko je potrebno da se ubrza od 80 do 120 km/h. Takodje, testirani "sportidz 2.0 CRDi AWD" od 0 do 50 km/h stize za 2,7 sekundi, dok do "stotke" ubrzava za 8,2 sekunde, iako Kija u fabrickim podacima tvrdi da sprint traje 9,5 sekundi. Poredjenja radi, "ford kuga", takodje sa automatskim menjacem i 4x4 pogonom, ali i 180KS, do 100 km/h ubrzava za 8,8 sekundi.
Pogon na svim tockovima, koji je razvijen u saradnji sa kompanijom Magna, automatski prenosi snagu i obrtni moment na tockove sa boljom vucom, odnosno boljim kontaktom sa podlogom. Na taj nacin se optimalno rasporedjuje obrtni moment, sto je veoma vazno u zimskim uslovima, kada se vozi na mokrom, klizavom i snegom prekrivenom putu. U kombinaciji sa zimskim pneumaticima, srpski drumovi nisu postavili veci izazov za "sportidz".
Upravljac je fino odmeren i obezbedjuje dovoljno tezine na volanu u dinamicnoj voznji. Kija je doradila ogibljenje koje je podeseno da obezbedi pravi odnos izmedju komfora i sportskih karakteristika, ali ne bi trebalo da se preteruje sa brzim ulascima u ostre krivine. Takodje, pri punom opterecenju i losijem kvalitetu puta, zadnji amortizeri i opruge brzo stizu do svoje granice, kada morate da popustite papucicu gasa.
Prijatno smo se iznenadili prosecnom potrosnjom, koja je na kraju testa iznosila 6,8 litara, odnosno samo pola litra vise od obecanja korejskog proizvodjaca (6,3 litara). To znaci da sa punim rezerovarom i u idealnim uslovima mozete da predjete do 900 kilometara. U "sportskom" rezimu rada, potrosnja je izmedju 9 i 9,5 litara na 100 predjenih kilometara.
Opsirnije uskoro...
Comments
Post a Comment