ZENEVA 2017: SUZUKI


Stilski je to i dalje prepoznatljiv automobil - Suzuki je želeo da zadrži karakteristične proporcije i siluetu tipčnu za Swift, ali je vozilo vizuelno modernizovano i tehnološki unapređeno.

Swift je veoma važan model za japanskog proizvođača, s obzirom da je za 12 godina širom sveta prodato 5,4 miliona ovih automobila. Kako bi izašao u susret evropskim kupcima, Suzuki je ispitivanje prototipova u velikoj meri obavio u Evropi, sa lokalnim test vozačima.

Rezultat je automobil koji je evropsku premijeru imao na aktuelnom ženevskom auto-salonu.


Novi Swift je dugačak 3.840 mm, širok 1.735 mm i visok 1.495 mm (1.520 mm u varijanti sa pogonom na sva 4 točka). Međuosovinsko rastojanje nije naročito veliko (2.450 mm), ali ako se ima u vidu da Suzuki u Evropi nudi i nešto komforniji Baleno, sasvim je dovoljno za jedan pre svega gradski automobil.

Inače, novi Swift je kraći od prethodne generacije za 10 mm. Uprkos tome, Suzuki je uspeo da poveća prtljažnik u odnosu na odlazeći model, pa zapremina gepeka sad iznosi 254 litra.


Kada se tokom leta nađe u prodajnim salonima, novi Swift će biti u početku dostupan sa dva motora. Manji, trocilindarski 1.0 Boosterjet, koji je nedavno debitovao u Balenu, razvija 115 ks i 170 Nm.

Pored toga, tu je i 1.2 litarski Dualjet sa 90 ks i 120 Nm. Ova verzija Swifta od 0 do 100 km/h stiže za 11,9 s. Poput Balena, i Swift je opremljen takozvanim "lakim hibridnim sistemom", koji je uparen sa atmosferskim 1.2 motorom.

Poznat je i pod nazivom ISG (Integrated Starter Generator), što u prevodu znači da funkciju elektromotora obavlja alternator, odnosno anlaser. Prilikom kočenja i usporavanja pretvara kinetičku energiju u električnu, puneći specijalne litijum-jonske baterije smeštene ispod prednjih sedišta.

Struja iz njih se koristi za startovanje motora i za ubrzavanje, što je omogućilo izuzetno nisku emisiju ugljen-dioksida od svega 97 g/km, kao i smanjenu potrošnju goriva. Hibridni SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) sistem težak je svega šest kilograma.

Comments