Mini-test: Alfa Romeo Giulia 2,2


Italijanski Alfa Romeo je u leto 2015. godine lansirao svoju novu limuzinu, koja nosi naziv Giulia. Ona se takmici sa modelima premium, odnosno D segmenta (Audi A4, Renault Talisman, VW Passat, Mazda 6, Ford Mondeo i drugi). Ono sto je zanimljivo, jeste cinjenica da je pocetkom prosle godine predstavljena i, tzv. “kvadrifoljo verde” (Quadrifoglio Verde) sportska verzija. Ona se od klasicne “djulije” razlikuje po malo vise spustenoj karoseriji, kao i istaknutim crvenim kocionim kljestima. Takodje ova verzija ima detalje, kako na karoseriji, tako i u kabini, koje klasicna “djulija” nema. Ali, najveca razlika izmedju dve verzije istog modela je motor. Naime, klasicnu “djuliju” pokrece dizel motor od 2,2 litra sa oznakom MJET (MultiJet) koji isporucuje 180 KS, dok sportsku verziju pokrece Ferarijev V6 motor snage 510 “konja”. 
Djulija poseduje izuzetno privlacan dizajn. Na prednjem delu primecujemo Alfinu masku u “V” stilu. Farovi su lepo pozicionirani i poseduju LED tehnologiju. Ono sto je specificno samo za Alfine modele je pozicija registarskih tablica na prednjem delu. Bas zbog pomenute ”V” maske, tablice su smestene sa strane, a ne pri dnu prednjeg dela. Prednji deo izgleda mocno, kao da je rec o nekom SUV modelu. Inace, Alfa je najavila pojavu svog prvog SUV modela, koji nosi ime Stelvio, i koji ce u prodajne salone doci krajem godine. 


 "Djulija“ nosi osamnaestice, napred su one 225/45 R18, a nazad su nesto sire - 255/45 R18. 
Kada se vozac smesti u svoje sediste prvo sto uocava jeste veliko dugme na upravljacu na kojem pise Start/Stop. Dakle, logicno, to je dugme za aktiviranje 2.2 masine. Instrument tabla je lepo uradjena i vrlo pregledna. Multifunkcionalni upravljac je vrlo lep i odlicno lezi u ruci. Ako se odlucite za „djuliju“ sa automatskom transmisijom, imajte u vidu da cete dobiti sportistu sa menjacem od cak 8 stepeni prenosa, i da ce se iza upravljaca nalaziti dve velike pedale za manuelnu transmisiju. 




Takodje, ako se odlucite za automatik, imacete vrlo lepu rucicu menjaca, koja je vrlo elegantna, i pomalo lici na onu koju koristi BMW Serije 5. Kod menjaca se nalaze i dva drzaca za case. Veliki deo centralne konzole zauzima displej multimedijalnog sistema dijagonale 8,8 inca. Preko njega se kontrolise veliki deo sistema u vozilu. Na ekranu se moze prikazivati svasta, zavisno od onoga sta vozac pozeli. Preko njega se rad „djulije“ moze podesiti iz sportskog, odnosno dinamic moda u natural, odnosno u „advanced“ mod. Sedista u ovom modelu su udobna, prosečno profilisana i odličnih su dimenzija. Dok su u „djuliji“ QV line značajno lepša i i kvalitetnije izrađena.Na zadnjim sedistima ima mesta za putnike visoke do 190 cm (ako napred sede putnici do 190 cm).Putnicima pozadi nece biti dosadno na nekim duzim putovanjima, zato sto na transmisionom tunelu imaju otvore za ventilaciju, kao i USB prikljucke da napune svoje telefone ili tablete. Inace, “djulija” je dugacka 4,6 metara, visoka 1,4 m, dok medjuosovinsko rastojanje iznosi 2820 mm. Prtljaznik ove italijanske limuzine iznosi 480 litara. On je dovoljan i za neka duza putovanja. Zadnji kraj vozila je elegantan, kao i ceo automobil, i prvo se uocavaju velike svetlosne LED grupe.


Ako vas brine da li je “djulija” dovoljno bezbedna, imamo samo jedan odgovor. Taj odgovor je: „Naravno“, zato sto „djulija“ ima gomilu bezbednosnih sitema, koji dolaze cak i u najslabijem paketu opreme. Takodje, u prilog tome ide i ocean od maksimalnih 5 zvezdica na EuroNcap kres testu. Sto se motorizacije tice, Alfa je za model “djulija” obezbedila odlicn upaletu motora. Pomenutoj paleti pripadaju dizel motori od 2,2litra, koji mogu biti snage od 134 do 207 konjskih snaga. Takodje, tu su i benzinci zapremine od 2 i 2.9 litara snage od 197 do 503 konja (taj od 503 KS se ugradjuje u verziju QV). Koliko je “djulija” zapravo uspeh za italijansku kucu, govori cinjenica da je vec osvojila 6 nagrada (EuroCarBody Award 2016, Auto Europa 2017, Das Goldene Lenkrad: The most beautiful car of 2016, 2017 Driver’s Choice Award for Best New Luxury Car, Top Gear Award, Hrvatski Auto Klub nagrada), a i kandidovana je za Auto Godine 2017. 

Ostalo nam je samo da vam kazemo cenu. Kao sto smo vec rekli “djulija” je vise nego odlican automobil, ali za taj luksuz mora da se dobro plati. Alfa Romeo Giulia u Super paketu opreme sa 2.2 MJET motorom od 180 konjskih snaga kosta 43.000 evra. U tom Super paketu opreme dobijate:
 multifunkcionalni volan, tempomat,  tonirana stakla, grejači retrovizora, sedišta podesiva po visini, Xenon svetla, senzori za svetla, senzori za kišu, parking senzori, aluminijumske felne 18",  navigacija,  Bluetooth... Za vise informacija o ovom vozilu posetite FCA Srbija veb sajt ili sajt polovnih automobila.                                                                                                      

Comments