BG CAR SHOW 2018

Beogradski sajam automobila (BG CAR SHOW) trajao je od 22.3.2018. do 28.3.2018. Nasa ekipa bila je na sajmu i zabelezila novitete, kao i neke pogodnosti pri kupovini odredjenih vozila.
Pri ulasku na sajam, prva hala, koja je sa nase leve strane, bila je hala 3. Logicno bi bilo da idemo tu, jer su tu svi premium brendovi, medjutim odlucio sam da prvo idemo u halu 1. Zasto bas u halu 1? U njoj ima najvise premijera i proizvodjaca, pa hajmo prvo najteze da “otarasimo”. Po ulasku u halu 1, sa leve strane, gde je prosle godine bio Ford, ove godine ceka nas Volkswagen. Na njegovom standu bili su izlozeni svi modeli iz njihove game. Najvecu paznju su privukle premijere, limuzina Arteon, kao i mali terenac, VW T-Roc. Pored njih veliku paznju publike privukao je i novi Polo. Posebno bismo izdvojili modele Golf i Up! sa sajamskim popustima. Naime, model Golf sa 1,6 TDi motorom i 90 konjskih snaga u solidnom paketu opreme, moze da se nabavi za 16.490 evra, a ako uzimate preko lizinga (Porsche Mobility) cena iznosi 14.990 evra. Takodje, i model Up! ima mogucnost uzimanja preko Porsche Mobility-ja, pa tako umesto 9.390 evra, platicete 8.390 evra (1000 evra popusta ako uzimate preko lizinga). U “dnu” standa bio je prikazan i elekticni Golf, a ne treba zaboraviti ni modele Tiguana i Passata.


Izmedju standa VW i Skode, bili su prikazani i nagradjeni automobili od strane Asocijacije automobilskih novinara Srbije. To su: Volvo XC60 – pobednik u klasi SUV vozila, Opel Crossland X – pobednik u klasi best buy automobila i VW Polo – pobednik u klasi vozila do 15.000 evra.

Skoda je prikazala svoj novi model, naslednik popularnog Yeti-ja, model Karoq. On sa 2,0 TDi motorom i 150 KS u Style paketu opreme, kosta 27.500 evra. Takodje, tu je bila i gama Oktavija. Osnovni model (limuzina) moze se nabaviti vec za 15.450 evra, dok za model Scout (karavan, sa vecim klirensom i vise avanturistickim izgledom) kosta 27.500 evra (1,8 TSi 180KS 4x4 DSG). Pored Octavije, bio je prikazan i veci model, Superb. On u limuzinskoj verziji sa 2,0 TDi agregatom sa 190KS i Style paketom opreme kosta 31.500 evra, dok za karavan u istoj opremi i sa istim motorom morate izdvojiti oko 1.100 evra vise. Ali, po meni, najbolji model na standu Skode bio je Kodiaq. Ali ne bilo kakav Kodiaq, vec onaj sa 2,0 TDi motorom sa 190KS u Sportline paketu opreme i sa sportskim sedistima i u crvenoj boji i sa cenom od 39.990 evra. Skupo? Pa i nije bas, imajuci u obziru da je motor odlican i da je uparen sa DSG menjacem sa 7 brzina i da ima lepsi volan kao i sportska sedista i “krcat” je dodatnom opremom.


U nastavku obilaska, nailazimo na Subaru. On je prestavio restilizovani Forester, kao i novi XV sa pocetnom cenom od 29.990 evra za Comfort paket opreme i 1,6 benzinac za 156KS. Na standu SAT Medija Grupe nailazimo na pravu ekskluzivu. U pitanju je bio novi Ferrari GTC4 Lusso, sa 690KS i pocetnom cenom od 270.000 evra. Kad smo vec kod visokih cena, moramo da se vratimo malo unazad, tacnije izmedju VW i Skode. Tu je, pored nagradjenih automobila, prestavljen i Lamborghini Huracan GT3 koji vozi nas poznati as Milos Pavlovic. Neki mediji prenose da cena tog modela iznosi preko 390.000 evra, sto g acini ujedno i najskupljim modelom na ovogodisnjem sajmu.


Porodica Renault se prosirila pa tako sada njoj pripadaju Nissan, Samsung, Dacia, kao i luksuzni brend Infiniti. Na sajmu Reno-Nissan-Dacia su bili jedno do drugoga, a od svake marke izdvojicemo po jednu premijeru. Kod Renoa to je bio novi Koleos sa cenom od 32.600 evra (Intens paket opreme + benzinac sa 175KS). Kod Nissana to je bila nova Micra sa cenom od 14.200 evra (0,9 motor + N-Connecta paket), dok je kod Dacije glavni model bio novi Duster. Nazalost, cak iako kosta “samo” 15.790 evra (1,2 motor + Prestige paket) bio je zakljucan. Kao i prethodnih godina, Dacia i ove godine moze da se pohvali titulom najjeftinijeg automobila na sajmu, a to je Sandero sa cenom od 8.100 evra, dok je model Logan samo 260 evra skuplji. U sklopu grupacije Renault, nasao se i Fiat (kao brend koji distribuira AK Kompresor). Kod njega paznju je privlacio 500X, kao i restilizovani 500L. Novi Fiat 500 kosta 9.990 evra (1.2 69KS + PopStar paket), dok se Tipo nudio za 17.490 evra (Lounge paket + 120KS motor 1,6MJET) u karavan verziji. Najpovoljniji na njihovom standu je bio novi Punto sa cenom od 8.990 evra, kao i model Panda.


Spustamo se u “dno” hale 1. Tu nas ocekuje mnogo proizvodjaca i novih modela. Prvi stand na koji smo “naleteli” bio je Hyundai. Glavno mesto je zauzeo novi i30N sa 275KS i cenom od oko 40.000 evra. Takodje, bili su prisutni i modeli od i20 pa sve do Grand Santa Fe-a. Zanimljivo je da se novi i20 moze nabaviti vec za 9.690 evra, dok novi i30 sa 120KS i Style paketom opreme kosta 16.190 evra. Novitet, pored i30N, bila je i nova Kona, sa pocetnom cenom od 16.490 evra (paket BASE i 1,0 T-GDi motor sa 120KS).

Prekoputa Hyundai-ja, smestio se Seat sa svojim novim modelima. Nova Arona, mali SUV, ima pocetnu cenu od 13.800 evra (paket Reference + 1,0TSi motor sa 95KS). Medjutim, najvise paznje privlacila je Ateca FR u crvenoj boji sa cenom od 28.950 evra (2,0 TDi motor sa 190KS DSG). Na Seatovom standu je bio i pravi sportista Leon Cupra sa cenom od 28.900 evra (300KS DSG). 
Pored njega, tu je bila i karavan verzija Leona u FR paketu opreme sa cenom od 21.500 evra (184KS DSG).


Honda je za sajam specijalno dovezla novi Civic Type R sa 320 KS i cenom od oko 35.000 evra. Pored Type R verzije, predstavljen je i standardni Civic sa motorima 1,0 Turbo od 129KS i 1,5 Turbo sa 182KS, u paketima opreme Comfort i Executive. Najjeftinija verzija “standardnog” sivika iznosi 20.490 evra (1,0 Turbo motor + Comfort paket). Takodje bili su prisutni i SUV modeli CR-V i HR-V.

Ford je za sajam pripremio premijere u vidu nove Fieste i restilizovanog modela Ecosport. Nova Fiesta kosta 11.900 evra ( Trend oprema, 5 vrata, 1,1 motor sa 75KS + 5 brzina manuelni menjac), dok je novi Ecosport za oko 7000 evra skuplji. Takodje, na standu su bili izlozeni i modeli Mondeo, S-Max, Focus i Edge.

Mitsubishi je na BG CAR SHOW dovezao pravu ekskluzivu. U pitanju je model Eclipse Cross, mali terenac sa pocetnom cenom od oko 25.000 evra. Pored njega na standu su bili i Outlander, kao i pick-up L200. Prekoputa, opet Japanci! Ovog puta je to bila Toyota, koja u prvi plan stavlja novi Land Cruiser, kao i restilizovani Yaris. Model Auris se nudi vec od 12.990 evra, dok novi Land Cruiser kosta od 44.600 evra.

PSA grupacija (bez Opela) smestila se jedna prekoputa druge. Pezo je ponudio celokupnu gamu vozila, od modela 108 pa sve do 5008. Cena za najveci model iznosi 39.300 evra (najjaci GT Line paket opreme + 2.0 BlueHDi 180KS). Kod Citroena u prvom planu je novi C4 Cactus, kao i C3 AirCross. Novi C4 Cactus kosta  12.990 evra (paket LIVE), dok C3 AirCross kosta 17.290 evra (paket SHINE). Takodje, zanimljivi sui  modeli C-Elysse sa pocetnom cenom od 10.990 evra (paket FEEL), kao i model C3 sa cenom od  12.490 evra (paket Shine).


Grupacija FCA je deo svojih modela predstavila neposredno pored Citroena. U pitanju su bili Jeep i Alfa Romeo. Novi Wrangler je privlacio mnogo paznje, ne samo zato sto je bio “uzdignut” vec i zato sto su mu skinuli vrata, kao i vetrobransko staklo. Najveci model Jeep-a, Grand Cherokee, u najbogatijem Summit paketu opreme kosta 69.690 evra (3.0 V6 Multijet 250KS). Medju novijim modelima Jeep-a izdvojio se i novi Compass sa cenom od 37.190 evra (vrlo bogat paket Limited i 2.0 dizel sa 170KS). Alfa je izlozila najnoviji Stelvio QV sa 510KS i pocetnom cenom od 99.000 evra! Takodje, tu je bio i obican Stelvio, kao i modeli Giulia i Giulietta.

Na samom kraju naseg obilaska hale 1, naisli smo na Suzuki. On je predstavio svoje modele Swift i Ignis, kao i novi Baleno. Pocetna cena novog Ignisa je 9.590 evra (Comfort paket, 90KS 1,2 DualJet motor + nemetalik boja). Novi Swift kosta 13.340 evra u paketu Premium sa metalik bojom i motorom 1,2 od 90KS. Baleno je veci model od Swifta, ali mu je cena skoro ista kao i za manji model. Naime, sa istim agregatom od 90KS i paketom opreme Elegance kosta 13.500 evra (metalik boja). SUV model, Vitara u S verziji startuje od 16.990 evra, dok S-Cross kosta 3.000 evra manje.

Puni utisaka iz hale 1, idemo u halu 4. Odmah po ulasku pogled nam odvlaci VW LKV. Najpre tu je novi Amarok koji je osvojio nagradu za pick-up model i kosta 45.000 evra u Highline paketu opreme i sa 3.0 V6 motorom snage 204KS. U senci novog Amarok nalazi se i restilizovani Crafter.


KIA je ove godine predstavila dva potpuno nova modela. Prvi od njih je Stonic, kompaktni SUV sa pocetnom cenom od 13.990 evra (LX Active paket + 1,25 MPI 84KS). Stinger je luksuzna limuzina koja “parira” Porsche Panameri i cija cena iznosi 59.990 evra (3,3 T-GDi 370KS + GT paket). Kao i prosle godine, na standu su bili prikazani i modeli Niro i Rio.

Za razliku od prosle godine, na ovogodisnjem sajmu prisustvovao je i Ssangyong. Juzno korejska kompanija je predstavila model Tivoli, kao i njegovu produzenu verziju koja ima dodatak XLV u imenu. Takodje, na standu je bila i najnovija verzija modela Rexton.


U nastavku hale, bili su prikazani teretni, odnosno LKV (Laka Komercijalna vozila). Medju njima su se istakli Citroen C3 N1, teretna verzija klasicnog modela C3, kao i njegov “brat” Peugeot 208, takodje u N1 teretnoj verziji. Takodje, i Citroen Spacetourer je privukao veliku paznju publike, a novi Jumpy  ima pocetnu cenu od 18.990 evra.

Na drugom delu hale istice se Fijatov model Fullback, pick-up sa cenom od  33.300 evra za model sa duplom kabinom i motorom od 2,4 litara i 184KS. Takodje, i “domaci” proizvod je dobio “tovarnu” verziju, pa tako 500L N1 sa motorom 120KS kosta 17.220 evra. Jedan od najjeftinijih automobila na ovom sajmu, nasli smo upravo na Fijatovom standu, a u pitanju je model Panda VAN. Sa motorom od 1,2 litara sa 69KS, ako se kupuje kao firma, kosta oko 7.500 evra. 

Izmedju Fijata i Pezoa, smestio se Mercedes sa modelima V-Klasa i Citan, ali je ipak najvise paznje prikupio model X-Class.
Sredisnji deo hale 4 zauzela je Mazda sa svim svojim aktuelnim modelima, medju kojima je najvecu paznju publike odnela Mazda CX-5 sa pocetnom cenom od 23.290 evra (G165 motor i  Emotion paket opreme).


Isuzu je ove godine prestavio svoj najnoviji model u ponudi, D-Max Monster Truck. O ovom automobilu necu previse pricati, prosto pogledajte slike i sve ce vam biti jasno.

Lada je za srpske kupce pripremila nekoliko modela. Medju najjeftinijim automobilima na sajmu nasla se Lada Granta sa pocetnom cenom od 7.300 evra. Takodje srpsku premijeru imale su Vesta SW i Vesta SW Cross. Zanimljivo je da se model Vesta u limuzinskoj verziji sa paketom opreme Lux i automatskim 6-stepenim menjacem i motorom od 1,6 litara i 106KS moze kupiti vec za 12.000 evra.


Infiniti je predstavio model Q60, kao i prosle godine, medjutim vecu paznju publike dobio je restilizovani Q50 kao i terenski QX30. Model QX30 sa motorom od 2,2 litara sa 170 KS uparen sa automatskim 7-stepenim menjacem i 4x4 pogonom i Premium paketom opreme kosta 38.100 evra (Krovni prozor, Ulazak u vozilo bez upotrebe ključa, 4 kamere i automatska parking asistencija).


Gde je Volvo, tu je i Infiniti, na to smo navikli. Svedska kompanija je u prvi plan stavila automobil koji je osvojio titulu automobila godine 2018. u Evropi. Volvo XC40 startuje sa cenom od 42.300 evra za D4 motor sa 2000 kubika i 190KS i paketom opreme Momentum. Ono sto je zanimljivo, jeste cinjenica da manji, XC40 u najskupljoj verziji kosta 500 evra vise od najjeftinijeg, i veceg, XC60 modela. Najveci XC90 u svojoj najskupljoj opremi (Excellence) sa motorom od 2 litra i oko 320KS kosta 133.387 evra. Karavan modeli Volvo-a V90 i njegova terenska verzija V90CC (CrossCountry), kostaju oko 65.000 evra.


Za sam kraj hale 4, ostao nam je Opel. Premijera na njegovom standu bila je Insignija u Country Tourer verziji. Pored nje, premijera je bilo i model GrandLand X sa cenom od 22.990 evra za paket opreme Enjoy i motorom od 130KS. Kao i za novosadski sajam automobila, i na ovom sajmu je Opel postupio malo ne odgovorno, isteravajuci me opet iz njegovih modela (zbog toga sto sam “dete”).
Poslednja hala u nasem obilasku je zapravo i najvaznija, a to je hala 3, gde su smesteni svi premium brendovi. Po ulasku u halu paznju privlaci Audi sa svim svojim modelima, ali su u prvom planu modeli A8L i A7 Sportback. Najnovija generacija modela A7 kosta 76.520 evra (55 TFSI Quattro340KS S-tronic 7 brzina), dok je novi A8 za oko 17.000 evra skuplji (50 TDI Quattro 286KS Tiptronic 8 brzina).


Prekoputa Audija smestio se BMW sa novim modelom, X2. To je mali urbani krosover koji je namenjen za mladju populaciju, a na sajmu je privlacio paznju, pogotovo zato sto je bio u zlatnoj boji. Najsnazniji model sa dizel motorom od 231KS kosta 45.590 evra, sto i nije bas malo. Takodje, kao premijere sajma, prestavljeni sui  novi M5, kao i model i8 u roadster verziji. Najnoviji BMW M5 sa 600KS kosta 117.500 evra, sitnica! Model i8 Roadster se moze nabaviti po ceni od oko 155.000 evra. U okviru BMW je bio i Mini koji je predstavio Cooper S Cabrio, kao i JCW verziju istog modela.

Kompanija British Motors, generalni zastupnik brendova Land Rover i Jaguar, na svom standu predstavila je celokupnu gamu ova dva brenda. Kod Jaguara, centralno mesto je zauzimao novi E-Pace, dok su u njegovoj “senci” bili modeli F-Pace, XE i XF. Model F-Pace u R-Sport opremi kosta oko 70.000 evra. Sto se tice Range Rovera, premijeru su imali Velar i novi Discovery, ali ni model Sport nije bio zaboravljen.


Kod Mercedesa glavna atrakcija bila je nova generacija modela CLS, dok su joj drustvo pravili modeli E-Class, C-Class, GLA, GLC Coupe, GLC, A-Class, B-Class, kao i novi GLS sa pocetnom cenom od oko 90.000 evra. Kod Smarta (koji je clan Mercedes grupacije), prikazan je samo jedan model, Smart Fortwo Cabrio.


Lagano, ali i sigurno dosli smo i do kraja pregleda BG CAR SHOW-a za 2018. godinu. Nadam se da ste uzivali. Inace, vredi pomenuti i da je Opel Crossland X dobio nagradu za EKOAuto 2018., kao i da je Ivana Okiljevic (BMW M5) proglasena za Miss sajma automobila 2018. Tokom 7 dana trajanja sajma, tu manifestaciju posetilo je preko 130.000 posetilaca, dok je prodato preko 3.000 automobila. Najskuplji automobili na sajmu bili su Lamborghini Huracan GT3 Milosa Pavlovica sa cenom od preko 400.000 evra, dok ga sa 370.000 evra prati Ferrari GTC4 Lusso. Medjutim, to su automobili koji se ne mogu kupiti, ali medju kolima koja se mogu odmah kupiti, najskuplji su bili  BMW i8 Roadster, koji košta preko 150.000 evra, BMW M5 od 175.000 evra, Audi A8L od 151.000 evra, Mercedes S350D od 142.000 evra i Range Rover Autobiography od 140.000 evra. Sve u svemu, cak i ako ovogodisnji sajam nije bio “medjunarodni” (svake druge godine), ponudio je mnogo premijera i noviteta. Jedva cekamo sledecu godinu, jer iz godine u godinu, na beogradskom sajmistu sve je vise modela i premijera automobila.




Comments