Nakon što je nedavno predstavio DB11, pa zatim i Rapide u AMR izdanju, Aston Martin nastavlja sa sportskim modelima, ovaj put prikazujući najbrži i najsnažniji serijski automobil koji je ikada izašao iz pogona – DBS Superleggera!
Iako zvanično zamenjuje postojeći Vanquish S, već i samo ime Superleggera (superlagan na italijanskom) nagoveštava da je u pitanju beskompromisna verzija koja za cilj ima pre svega vrhunske performanse, kako bi se ravnopravno upustila u trku sa italijanskim supersportskim modelima.
Vizuelno, teško da neko neće prepoznati da je u pitanju Aston Martinov automobil, sa karakterističnim prednjim delom kojim dominira veliki usisnik vazduha, elegantnom bočnom linijom i „zadnjicom“ u koju se uklapa padajuća linija krova. Interesantno je da pozadi, po prvi put, umesto Aston Martinovog logoa, sada slovima piše ime kompanije.
Za DBS Superleggera, kao osnova je iskorišćen DB11, od kojeg je „pozajmljen“ i 5,2-litarski V12 twin-turbo motor, ali sa bitnom razlikom u maksimalnoj snazi, budući da umesto standardnih 608 KS, odnosno 639 u DB11 AMR verziji, DBS Superleggera raspolaže sa čak 725 „konja“ i 900 Nm obrtnog momenta.
Osetno snažniji agregat iziskivao je i novi menjač i sistem transmisije koji snagu šalje na zadnje točkove, sa skraćenim finalnim prenosom sa 2,7:1 na 2,9:1 a prema fabričkim podacima, DBS Superleggera do 100 km/h stiže za 3,4 sekunde dok 200 km/h „dohvata“ za manje od devet sekundi.
U britanskoj kompaniji tvrde i da je ovo model sa najvećim aerodinamičkim potiskom na podlogu, koji zahvaljujući svim aero elementima, uključujući i novo tzv. Aeroblade 2 zadnje krilo, ostvaruje ukupno 180 kilograma pritiska na podlogu, odnosno tzv. downforce.
Aston Martin je za DBS Superleggera već objavio i cenu, koja startuje od čak 274.995 evra za Coupe verziju, dok će Volante (kabriolet), koji se očekuje naredne godine, možda čak i „dohvatiti“ cifru od 300.000 evra!
Iako zvanično zamenjuje postojeći Vanquish S, već i samo ime Superleggera (superlagan na italijanskom) nagoveštava da je u pitanju beskompromisna verzija koja za cilj ima pre svega vrhunske performanse, kako bi se ravnopravno upustila u trku sa italijanskim supersportskim modelima.
Vizuelno, teško da neko neće prepoznati da je u pitanju Aston Martinov automobil, sa karakterističnim prednjim delom kojim dominira veliki usisnik vazduha, elegantnom bočnom linijom i „zadnjicom“ u koju se uklapa padajuća linija krova. Interesantno je da pozadi, po prvi put, umesto Aston Martinovog logoa, sada slovima piše ime kompanije.
Za DBS Superleggera, kao osnova je iskorišćen DB11, od kojeg je „pozajmljen“ i 5,2-litarski V12 twin-turbo motor, ali sa bitnom razlikom u maksimalnoj snazi, budući da umesto standardnih 608 KS, odnosno 639 u DB11 AMR verziji, DBS Superleggera raspolaže sa čak 725 „konja“ i 900 Nm obrtnog momenta.
Osetno snažniji agregat iziskivao je i novi menjač i sistem transmisije koji snagu šalje na zadnje točkove, sa skraćenim finalnim prenosom sa 2,7:1 na 2,9:1 a prema fabričkim podacima, DBS Superleggera do 100 km/h stiže za 3,4 sekunde dok 200 km/h „dohvata“ za manje od devet sekundi.
U britanskoj kompaniji tvrde i da je ovo model sa najvećim aerodinamičkim potiskom na podlogu, koji zahvaljujući svim aero elementima, uključujući i novo tzv. Aeroblade 2 zadnje krilo, ostvaruje ukupno 180 kilograma pritiska na podlogu, odnosno tzv. downforce.
Aston Martin je za DBS Superleggera već objavio i cenu, koja startuje od čak 274.995 evra za Coupe verziju, dok će Volante (kabriolet), koji se očekuje naredne godine, možda čak i „dohvatiti“ cifru od 300.000 evra!
Comments
Post a Comment