UPOREDNI TEST: Audi RS4 Avant vs. Alpina B3 S BiTurbo Touring



                                            Kompromis. Rec koju malo ko zapravo voli da cuje, u automobilskoj industriji veoma cesto dostize vrhunac. Koliko god se u marketinskim kampanjama modeli predstavljali kao sampioni                    univerzalnosti, malo je ko zapravo sposoban da iz dana u dan svima ponudi on sto sarmantni prodavac i obecava. Taj raskorak izmedju obecanja i stvarnosti poslednjih godina kulminira, pa je mali broj automobila spreman da uzitak pruzi svima koji automobil i koriste. Karavani, po nekom nepisanom pravilu kupce "regrutuju" argumentima, pa emocije gube bitku pred naletom razuma. Ipak, da nije sve tako proracunato dokazali su karavani koje upravo gledate.



Kao starosedelac u klasi sportskih karavana, "audi" je tradicionalno spreman za velika dela. Na vrhu lanca ishrane je oznaka RS, koja u dva slova utka mnogo snage, upravljivosti, opreme i imidza. Sa druge strane parirala je retka zverka - Alpina u "B3 S" verziji. Ne tako davno elitni superautomobili imali su oko 400 konjskih snaga. Danas, to je "ergela" koju bez ikakvih problema nasi karavani stavljaju na raspolaganje vestim vozacima. Rezultat je impresivan, pa je voznja levom trakom bezbedna zona uprkos prostranim prtljaznicima od 500 litara. U teoriji porodicno "pakovanje", na asfalt prenosi 440 i 450KS pa ce "RS4" i "B3 S" odabrati ljubitelji sportske optike, zvuka ali i performansi.

Nakon odlaska na posao, voznje do vrtica i odmora u prirodui, "RS4" i "B3 S" nisu spremi za garazu, vec zagrejani i spremni za trkacku stazu. To je sustinska razlika u poredjenju sa standardnim modelima, kada do izrazaja dolazi takmicarski duh kao "alter ego" sportskih karavana.

Ali za razliku od vaseg komsije koji je ugradio za broj veci felne, karavani koje smo testirali imaju i vise nego dovolhno aduta za dan na stazi. Tu "audi RS4" ne krije srecu, jer je zahvaljujuci V6 motoru sa dva turbo punjaca do 100km/h katapultiran za nestvarne 3,7 sekunde. Sa 600 njutnmetara obrtnog momenta i dve velike cevi izduvnog sistema, "RS4" tockovima od dvadeset inca samouvereno ulazi na teritoriju sportkih kupea i dvoseda.

Po svim parametrima "za vrrat mu dise" "alpina", ali ne ona iz saveza... Specificna kompanija, nastala kao "cedo" nezaboravnog osnivaca Burkarda Bovensiepena automobile je decenijama dizajnirala na taj nacin da oni zadovoljavaju svakodnevne potrebe obicnog vozaca, ali i da se, po potrebi, vikendom pretvore i u prave sportske masine. Vizuelno, kao zastitni znak komapnije izdvojio se dizajn alu felne sa 20 tankih paoka, dok su mehanicki "alpine" bile prepoznatljive po automatskim menjacima. Takodje, "alpine" se rade u manjim serijama, pa je njihova pojava na putevima uvek budila paznju.

Ekskluzivni sportski karavan na papiru nudi manje, ali su u direktno okrsaju i u vestim rukama to  zapravo finese. Manja snaga i za 0,4 sekunde "sporija" "alpina B3 S" maksimalnom brzinom od 298km/h "vadi fleke". Na stazi, "RS4" donosi vise brzine ali i manje zadovoljstva. Iako su u pitanju finese, a ne dramaticne razlike utisak je da je "alpina" znacajno aktivnija u voznji na ivici. Napredni pogon na svim tockovima za "B3 S" garantuje zabavniju voznju i neposrednije povratne informacije. Nista manje znacajan komadic slagalice nisu ni kocnice. "Audi RS4" je u tom poredjenju pruzio prirodniji odaziv na pedalu, iako je izgubio bitku sa "alpinom" na terenu zaustavnog puta, gde je "B3 S" za gotovo dva metra bolji od rivala iz Ingolstata. Ipak, za kontrolu u riskantnijim situacijama "audi RS4" znacajno je bolji saveznik u zahtevnijim krivinama, kada se mocni karavan ponasa primetno predvidljivije. Takodje, ESP se na "audiju" aktivira revnosno, sto negativno utice na tempo u voznji. To su signali koji na diskretan nacin stavljaju do znanja da uprosk supersportskoj pojavi Audijev karavan mora da postuje zakone fizike.

MODEL                                   ALPINA                                                      AUDI

Motor                              sest cilindara, redni BiTurbo                            V6, Biturbo
Zapremina                             2979 ccm                                                       2894 ccm
Snaga                                        440 KS                                                           450 KS
Obrtni momenat                        660Nm                                                          600Nm
Pogon                                   na svim tockovima                                     na svim tockovima
Menjac                                 8-stepeni automatik                                   8-stepeni automatik
0-100 km/h                                   4,1s                                                                   3,7s
Maksimalna brzina               298km/h                                                      280 km/h
Potrosnja                                11,5 l/100km                                                 11,1 l/100km
Prtljaznik                               495-1500 litara                                             505-1510 litara
Kocenje 100-0km/h                  33,3m                                                            35,2m
Autonomija                               510km                                                          520km

Comments